Punta del Este! - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van jip-pie - WaarBenJij.nu Punta del Este! - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van jip-pie - WaarBenJij.nu

Punta del Este!

Door: 26-1-2013 t/m 29-1-2013

29 Januari 2013 | Uruguay, Punta del Este

Dag Campeche beach Brazilië, hallo Montevideo Uruguay!

We hebben de dag voor ons vertrek nog wat problemen met de tickets downloaden van onze vlucht. We hebben geboekt met Buquebus. Heel even besluipt ons het idee dat we toevallig toch bustickets hebben geboekt van Florianopolis naar Montevideo. Je boekt toch via een Portugees-talige website...
Anyway, we stappen om 3:15 weer ons bed uit om uiteindelijk om 4:30 op het vliegveld aan te komen. We hebben een directe vlucht geboekt om 6:30 die ons in 2 1/2 uur naar Montevideo moet brengen. Rond 10:00 aankomst en dan door naar Punta del Este, een badplaats aan de oostkust van Uruguay. Het loopt even iets anders...
De vlucht is gecanceled. Na navraag bij een of andere balie, blijkt dat onze vlucht is omgeboekt. We vliegen eerst om 9:45 naar Sao Paulo om daar vervolgens weer twee uur te wachten en dan van vanaf Sao Paulo door te vliegen naar Montevideo. Joepie...Uiteindelijk komen we einde middag aan in Montevideo. Gevalletje overmacht, bla bla ..

Vanaf de luchthaven pakken we een directe bus naar Punta del Este. Binnen twee uurtjes staan we in dit Marbella van Uruguay. Hier wonen de rijke pipo´s, Porsche´s, cabrio´s etc. Je kan natuurlijk begrijpen dat wij hier ons volledig thuis voelen. Het is nogal een dure plaats voor hotels dus we boeken uiteindelijk een plek in een hostel.

Een slaapplaats op de 10 persoonskamer met 1 badkamer/wc. Even 20 stappen terug doen in comfort... Stapelbedden en de voetenlucht van je buurman of vrouw. We komen s´avonds aan en besluiten lekker wat te gaan eten bij een grill restaurant. When in South America, order the grill! Een heerlijke steak op ons bord!

Na het eten terug naar het hostel en maar eens proberen te slapen. Steef toch waarschijnlijk ergens een minder aardige bacterie tegengekomen, dus goed de sjaak! Jeeeeeejj, buikgriep in het kwadraat! Dat in combinatie met een woudreus doorzagende Duitser, 1 toilet voor 10 personen direct naast de slaapkamer, steak oprispingen en de luft van twee ongewassen Canadese vrouwen zorgde voor een leuke smeltkroes van indrukken.

Uiteindelijk nog twee nachten in het hostel en lekker rond gelopen, gefietst en op het strand gelegen. We moeten eerlijk toegeven dat we nu van een uurtje door een stadje wandelen al dusdanig moe worden dat we een dutje moeten doen. Bij voorkeur op het strand of in een hangmat....

Terug naar Montevideo!!!

• 01 Februari 2013 - 13:08

Je Vader:

Hallo Lieverds,

hier een woordje vn jullie vader; ik hoorde van Jakko en Koosje over de ziekte van Steef zijn moeder,
    wat een naar bericht; ik hoop dat ze voorspoedig hersteld, houdt mij s.v.p. hiervan op de hoogte.

Leuke foto s . Steef als je 2e hnds bandn bedrijven ziet, hoe mij op de hoogte.
    Liefs, jullie vader!

• 01 Februari 2013 - 21:41

Tineke:

Hoi Jan, toch nog een blik op Tommy, zover van huis hoe is het mogelijk! Wel een mooie foto!