The Big Apple!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van jip-pie - WaarBenJij.nu The Big Apple!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van jip-pie - WaarBenJij.nu

The Big Apple!!!

Door: (7 t/m 11 jan ´12)

11 Januari 2013 | Verenigde Staten, New York

We are live! Het duurde even met het blog, maar inmiddels weten we hoe het werkt ;-)

Bestemming nr 1: Londen! Door de ouders naar Hoek van Holland gebracht en daar geproost met champagne en stroopwafels op een TE GEKKE reis!! Vervolgens met de Stenaline boot richting Engeland. Uitzwaaien op het dek in de zon, heerlijk! There we go...

Meer dan prima boottocht van zo`n 6 uur. Lekker diner aan boord en een film gekeken in de bioscoop. In Harwich stond de trein naar London city al op ons te wachten, gevolgd door een paar metro haltes en daar stonden we op hetzelfde metrostation als een jaar geleden. We hadden zonder het te weten een hotel geboekt op steenworp afstand als ons hotel vorig jaar, grappig!

De volgende ochtend op naar Heathrow voor bestemming nr 2: The Big Apple! Prima vlucht met Virgin Atlantic en toen de douane... ruim 2 uur in de rij moeten staan voor de paspoortcontrole, welcome to the USA! Vanaf de luchthaven gelijk een metro downtown gepakt. Tja en als je dan met de trapnaar boven loopt en midden in Manhattan uitstapt... WAUW!!! Net alsof je een film instapt met de welbekende hoge gebouwen, yellow cabs, neon verlichting, snackkarren, stoom uit putten, fastfood restaurants, hectiek en ga zo maar door, geweldig!!

We hadden een appartement geboekt om de hoek van Times Square, Radio City Appartments. Wat een top locatie en fijn appartement, echte aanrader voor een betaalbare prijs! Het was al wat later, maar na een echte New York pizza zijn we toch nog even Times Square opgelopen, zo gaaf! In a New York state of mind met recht!

Volgende dag van uptown Manhattan naar downtown Manhattan gegaan. Hier hebben we een gratis ferry gepakt naar Staten Island met prachtig uitzicht op de stad en het vrijheidsbeeld. Daarna zijn we via Wallstreet richting ground zero gelopen. Daarbij The Bull, Trinity Church, firestation no 10 (die zo`n beetje naast het World Trade stond) en St. Paul`s Chapel niet overgeslagen. Dit laatst genoemde kerkje was de plek waar destijds de hulpverleners en vrijwilligers samen kwamen en waar bange verwanten briefjes met vragen over hun vermiste aan het hek vd kerk bevestigde. Bizar dat dit kerkje zo dicht bij de plek des onheils onaangetast is gebleven. Onvoorstelbaar allemaal wat daar gebeurd is!! Uiteindelijk hebben we de dag met een heerlijke Aziatische maaltijd afgesloten in China Town.

Volgende dag zijn we naar het het World Trade Museum gegaan en naar het 9/11 Memorial, twee mega kraters gevuld met een soort watervallen en op de randen de namen van de slachtoffers. Indrukwekkend! Wel typisch Amerikaans dat je eerst door tig security controlepunten moet lopen, met om de twee meter een bewakingscamera voordat je bij het monument bent. Ook gek dat er rondom nog volop gebouwd wordt en de ravage nog steeds enigszins zichtbaar is. Daarna zijn we naar het Joods historisch museum geweest, wat ook zeer zeker indrukwekkend was... Pffffffffff heftige kost allemaal, dus tijd voor iets leuks: watertaxi by night, cool! Gevolgd door Madame Tussauds en een comedy show :-)

Laatste dag New York bestond uit: Rockefeller Center met fantastisch uitzicht over de stad, shoppen op 5th Avenue, NY Public Library, Grand Central Terminal met als hoogtepunt fietsen door Central Park! Wat een fantastische stad!! Alle dagen overigens prachtig weer gehad, koud, maar zonnig!

En toen op naar Brazilië, bestemming Sao Paolo! Wordt vervolgd...

• 31 Januari 2013 - 12:12

Tineke Van Bodegraven:

Hoi Lieve mensen,
    Wat weer een leuke verslagen, New York een geweldige stad, jullie hebben ons nieuwsgierig gemaakt! São Paulo, Rio, je laat het ons beleven, Hartstikke leuk, ga vooral door met de verhaaltjes, dan duurt 5 maanden niet zo heel erg lang. lieverds geniet er van, dikke kus van ons uit Schagen.

• 31 Januari 2013 - 19:08

Willb:

Hai, wat een leuke reisverslagen, geweldig
    Ook grandioze foto's
    Heel heel veel plezier groetjes uit een nat en mistroostig Nederland
    ENJOY

• 31 Januari 2013 - 20:51

Larissa:

OMG wat geweldig toch allemaal! New York is heel indrukwekkend als zeventienjarige liep ik de hele dag te kwijlen en ooit ga ik weer! Super dat jullie dit allemaal mee mogen maken en nu Zuid-Amerika ! Benijd jullie in grote mate! Het is jullie gegund!

• 04 Februari 2013 - 13:09

Ben Maaskant:

Hoi wereldreizigers, zojuist jullie verslag van NYC gelezen. Helemaal eens met jullie verhaal. Zo hebben wij het ook ervaren. Groetjes en doe voorzichtig! Ben

• 18 Maart 2013 - 21:33

Thanks voor de leuke reacties! @Ben je hebt niks te weinig gezegd, wat een gave stad!

Tags: New York